Friday, October 16

Pertama Marhaban

Pada malam ahad yang lepas, aku berkesempatan untuk menyambut marhaban di rumah mentua aku di Taman Bunga Raya, Gemereh, Segamat... Ni lah pengalaman pertama aku menyambut marhaban... Selama ni aku hanya dengar je ungkapan marhaban tanpa merasainya..... Bagi aku, marhaban ni adalah lebih kepada konsep kunjung mengunjungi jiran tetangga sahabat handai bagi mengeratkan lagi talian silaturrahim..Mmmm...not bad.... agak menyeronokkan juga.... dapat berkumpul dan kenal2 dengan penduduk sekitar..... apatah lagi aku ni yang masih baru menjadi penghuni sementara di taman tersebut...... Inilah untungnya hidup merantau.... dapat mengenali budaya tempat orang...... kat bawah ni ade beberapa gambar yang sempat aku snap masa majlis...ZZaaasssssssss..............



Meira n The Geng....

Setelah penat melayan bermarhaban, akhirnya Farish lena seiring Aliff (teman sebaya)
Kanak2 Istimewa Anugerah Allah - sempat lagi duk nyanyi depan TV...Mencuit hati...

Budak2 ni datang nak collect duit je yek...hehe..


1 comment:

Nur Shahirah said...

wah meriahnyaaaa....

best2... ira suke suasana ni =)