Wednesday, October 14

BERSUA KEMBALI

Sudah agak lama aku menyepi daripada menulis blog ni.... Bukan apa... Semakin hari aku rasakan semakin malas untuk menulis.. apatah lagi kekangan masa yang agak terbatas untuk duduk lama menghadap skrin komputer.... dengan status baru sebagai seorang ibu... dalam kepala hanya tergambar wajah si kecil farish..hehehe.... kemaruk orang baru dapat anak agaknya yer......

Aku pun dah kembali bertugas.... huhu... nasib baik atas hasil diet aku yang x seberapa...dapat la aku sarungkan semula uniform lama aku.... hari ni hari kedua aku bertugas.... perasaan yang bercampur baur untuk berhenti kerja.... aku rasakan lebih selesa duduk rumah jadi suri rumah sepenuh masa... walaupun masa rehat agak terbatas di rumah terkejar sana sini melaksanakan kerja rumah, tapi ianya cukup menyeronokkan.... kalau dulu aku suka tangguh2kan kerja...yer la...apa tak nyer....tangguh2 pun kejap lagi boleh buat lagi.... tapi kini, ade je masa terluang, aku x boleh tangguhkan lagi...ketika si kecik farish tidur, aku terpaksa berkejar siapkan mana yang perlu... kalau x...huhuhu.... x dapat nak buat lagi.... aku pun dah rajin nak basuh baju, sidai baju, lipat baju n susun baju...ni keja yang paling malas aku nak buat.... kalau dulu banyaknya si suami yang cute miut tu yang buat.... paling tidak pun aku susun baju yang dah siap lipat je...kikiki.... alaa.... bukan malas....biarlah dia yang buat.... daripada x buat apa2 duk tgk tv je....kan kan kan....

Apa pun buat papa n farish, mama cuba jadi the best mum n wife to both of you....

selepas 2 hari mula bertugas, aku agak relax n ni lah masa rehat untuk aku.... kerja aku pun bukan apa sangat.... ada kerja aku buat.... x de kerja aku relax n buat2 ade kerja....hahaha.... ok lah..... nantikan apa2 perkongsian cerita daripada aku...... ntah bila anku nak menulis lagi...tunggu je lah yek....see you guys with the next post....

1 comment:

Lynn said...

selamat menjalankan tugas....semoga dapat menikmati hari2 yg indah bersama si kecil n famili...