Wednesday, July 15

Mungkinkah Ada Rezeki Aku????

10 Julai 2009.... Jumaat.... Di Wisma Persekutuan, Johor Bahru..... Aku hadir untuk sesi ujian fizikal dan temuduga bagi jawatan #####@@@@@! Gred tinggi sikit la daripada gred sekarang ni.... Aku hadir dengan perut yang membesar.... sarat mengendong bakal zuriat aku.....

Tibanya aku di sana.... ramai mata yang memerhati... apa tak nya... calon lelaki hadir lain dengan segak bergaya..... calon wanita lain pula sumenya slim2..... Apa pun, syukur aku lulus untuk ujian fizikal.... tak sangka ek.... perut dah macam ni pun lulus gak..... yang herannya... ramai jugak calon laki lain yang datang then terus balik dengan hampa sebab x lulus ujian fizikal...hehehe.... nasib aku baik kot hari tu..... dah rezeki katanya kan.... hihihi....

Sesi temuduga juga berjalan lancar.... dengan persiapan yang rapi.... dokumen yang tersusun dan lengkap..... (TQ kat Firdaus) sebab sudi bantu aku.... Begitu juga Pn. Fasha..... Kak Areeda... sudi menyiapkan segala dokumen sokongan yang diperlukan.... PM. Dr. Hj. Ahmad.... Sudi menyokong..... tak lupa kat suami aku..... yang sudi ambil cuti n hantar aku pergi sana..... TQ bebanyak...

Setengah jam aku duk dalam bilik temuduga.... bersama2 2 orang panel ..... dua2 hensem.. hehe.... muka serius tapi enjoy..... macam2 soalan dan topik aku kena soal.... kena speaking english lagi.... berbelit lidah aku....hihihi..... dah tu pulak kena speaking chinese pulak..... aduh.... layankan je la.... Apa pun aku x biarkan panel je yang soal aku..... aku pun ade soal dorang.... satu soalan yang aku tanya... panjang berjela jawapan dorang..... huhuhu.... saja je tanyer...... hehehe.....nak suh nampak aku banyak cakap je......huhuhu....

Harap2 ade rezeki aku..... Doakan aku berjaya untuk dapatkan jawatan tu ek..... Aku pasrah.... aku redha..... aku dah cuba yang terbaik..... Semuanya bergantung pada rezeki...... Jika Allah izinkan.... maka tersurat lah rezeki aku..... Jika Allah tak izinkan...... Mungkin ada yang tersirat dan hikmah disebaliknya..... Cuba dan usaha lagi....

2 comments:

Nur Shahirah said...

assalammualaikum maria,

semoga berjaya untuk jawatan yang diminta,
insyaAllah rezeki ada dimana-mana sahaja,
cuma lambat cepat dan pantas (hehehehe)
insyaAllah, de rezeki anak maria nnt... Amiiinnn...

jangan putus asa, sentiasa berdoa, Allah hanya ingin menguji hamba-hambaNya kerana hanya hamba yang terpilih sahaja diuji olehNya dan diberi ganjaran yang setimpal...

kawan dah pernah merasanya hehehe
jangan lupa sujud syukur kepadaNya.. Segala-galanya dariNya =)

dari yang hamba kerdil lagi hina
='(

Maria Hadiey said...

tq coz support.. kita hanya berusaha dan merancang.... Allah yang akan tentukan rezeki kita... InsyaAllah...