Tuesday, July 14

Seronok VS Bosan....Makin Bosan... Teramat Bosan...


11 Nov 2007, Aku jejaki UiTM Jb sebagai Pengawal Keselamatan. Mulanya aku rasa cukup senang bertugas di sini... Memandangkan kampusnya yang tidaklah sebesar mana... Mmm...Cukup senang kerja aku....Aku bertatih sedikit demi sedikit mencari ilmu dalam melaksanakan tugas harian.... Aku dikelilingi oleh 9 jejaka dalam unit aku "Unit Keselamatan". Masa tu, kami ibarat 1 keluarga.... Susah senang bersama.... Cukup menyeronokkan.... Apa pun..... Itu kenangan lampau.... Kenangan masa tu akan aku semat dalam hati....

Tapi hari ini, perasaan bosan semakin membuak-buak dalam diri aku... Aku cukup bosan dan semakin bosan berada dalam unit ini.... Aku juga rasa semakin malas untuk melaksanakan tugasan.... Kerenah demi kerenah kian timbul membuatkan aku cukup tekanan..... Malu.... Sakit hati.... Dan sebagainya lagi.... Isy..... Tak baik kot melayan perasaan cam ni.... Mmmm..... Apa boleh buat..... Dah tak boleh nak tahan.....


Selama ini, aku rasakan seolah-oleh aku dikongkong sebalik sifat yang suka melenting..... cepat melatah..... berfikiran negatif.... Suka menyalahkan orang lain..... menuding jari.... itu x betul ini x betul..... macam2 sifat buruk...... inilah realiti sikap dalam unit aku.... Alamak aiii...... ini kalau orang besar unit aku tau.... mati aku...... huhuhu.... Hhhhhmmmmm..... AAhhhh...lantaklah.... Aku dah tak tahan.... Biar je dia tau..... Malu rasa dengan staf sekeliling.... Satu unit tapi saling berburuk sangka... Satu bumbung tapi acap menuding jari.... oowwhh.... help me.....

Apa yang aku tau.... sekarang aku nak lari daripada sikap dan sifat yang tak baik semua tu..... Kebenaran hakikat jelas terpancar di depan mata aku sekarang ni..... jelas menerangi jiwa aku di kala ini..... Moga Allah kukuhkan hati aku ini ke arah yang lebih murni.... Aku nak jadi orang yang sentiasa berfikiran positif.... Malas aku nak fikirkan lagi.... Buat sakit otak je.... baik aku fikirkan tentang life aku.... study aku.... bakal zuriat aku yang bakal melihat dunia tak lama lagi...

Apa pun, harap satu hari dibukakan hati mereka ke arah yang lebih positif... Begitu juga aku yang masih lagi merangkak...bertatih mencari ilmu.... moga terus dibekalkan kekuatan dan ketabahan dalam menghadapi apa jua kemungkinan..... diberkati segala ilmu yang aku tuntut....

No comments: