Wednesday, July 22

Kaki....


lihatlah kakiku..... comel..tembam.. bengkak.... sembab.... menakutkan....hihihi....

Genap 35 minggu aku mengendong bakal zuriat aku.... kepenatan makin terasa.... dari awal hamil, aku tak mengalami apa2 masalah pun.... mabuk tidak...loya tidak... muntah tidak... sihat walafiat.... kesihatan aku baik2 je..... aku agak aktif orangnya..... seawal 2 bulan kehamilan..... aku boleh travel ke Genting Highlands.... siap main go-cart lagi..pas tu travel balik kelantan..... mandi pantai plak tu.... huhuhu.... bila malamnyer... kena penangan mandi pantai... aku x boleh jalan....serik rasa.. sakit x daya aku tanggung masa tu...kenalah merangkak atau terkinjut2 sebelah kaki untuk bergerak... hihihi... nasib baik kandungan aku ok je...... aku jalan sana... jalan sini.... apatah lagi tiap2 minggu pulak aku akan travel balik ke segamat untuk hadiri kelas pengajian aku..... tapi sejak akhir2 ni.... aku mula rasa kepenatan.... agak susah pergerakan aku.... kadang2 terasa sakit.... apa pun terpaksa aku tahan dan tanggung... walau sakit mana yang aku rasa.... agak jarang untuk aku meluahkan mahupun merungut.. rasanya mungkin disebabkan kaki aku yang membengkak.... sembab.... sekali pandang.. kelakar pulak dengan kaki aku ni.... comel semacam je..... apa pun.... aku gagahkan juga untuk aku bergerak..... seboleh2nya x nak menyusahkan sesiapa apatah lagi suami aku.... Sesekali mengalir juga air mata menahan kesakitan di tengah2 malam apabila terjaga dari tidur.... keselesaan tidur pun terpaksa diabaikan..... Aku x nak dikatakan terlalu mengada2.... aku x nak dikatakan pemalas.... apa pun, aku akan cuba laksanakan sesuatu selagi aku berdaya..... Harapan aku juga, harap bakal zuriat aku sekuat dan setabah aku nanti......

penangan mandi pantai.... malamnyer terus x bleh jalan..... (suami n anak sedara aku....aku tukang ambik gambar) - hamil 2 bulan lebih..

kenangan di genting highlands...... hamil 2 bulan masa tu...

Minggu depan dah masuk 36 minggu..... pas tu 37 minggu.....38....39... Ya Allah.... Tabahkanlah hati hambaMu ini dalam menghadapi saat-saat getir ini....

5 comments:

yana said...

mak aii..
besarnya kaki..
dh x lama dh tu nk deliver,
rasa2nya dh bole dh ready beg baby dlm kete/dpn pin2 umh...

yana said...

p/s
alia n ammar tgh tengok ni...
diorng kata kaki gergasi!

Maria Hadiey said...

hahaha.... tu la pasal...besar sangat kaki sekarang ni... kelakar plak nengok... beg baby dah stanby dah...

halimunanisasi said...

hehe...nih kelua besaw nih..im always be with u..p-a-p-a..

ketutu said...

kne makan belacan banyak skit nih..