Wednesday, December 31

Berlabuh Sudah Tirai Tahun 2008

Hanya dalam tempoh beberapa jam lagi, akan berlabuhlah tirai tahun 2008. Sepanjang tahun 2008, cukup banyak rentetan peristiwa pahit manis yang aku kecapi . Segalanya akan aku sematkan dalam hati aku sebagai kenangan yang terindah.
Apa pun jua, setiap yang berlaku adalah lumrah kehidupan kita sebagai khalifah di muka bumi milik Allah Yang Maha Esa ini. Kejujuran.... Kesetiaan..... Ketabahan..... dan Keyakinan menjadi tonggak kepada keutuhan jiwa kita dalam menghadapi setiap dugaan dan ujian daripadaNya. Aku akhiri tahun 2008 dengan suatu nikmat kemanisan yang tiada terhingga untuk dirasakan. Syukur Alhamdulillah..... Semoga menjelmanya tahun baru 2009 akan lebih membawa sejuta pengertian dalam hidup aku.... Tidak lupa juga dalam hidup teman sekalian.
Note : Tahun Kalender Islam telah mendahului Kalender Inggeris 3 hari lebih awal.
Apakah pengertian ini???? Fikirkanlah sendiri.

No comments: