Monday, July 27

Hamparan Angan2.......

Angan2 aku........

Aku mahu lihat semua staf keselamatan...........

1. Tahu dan faham cara dan setiap proses dalam tuntutan OT...
2. Tahu cara untuk memohon cuti melalui i-staff portal....
3. Tahu untuk memohon kursus sendiri dan proses selepas hadiri kursus....
4. Tahu untuk membuat sebarang proses tuntutan (perjalanan, elaun makan / harian, upah pakaian seragam dan sebagainya).....
5. Punya hubungan erat dengan staf di semua bahagian... Tidak hanya duduk terperuk dalam kelompok keselamatan sahaja....

Ini yang aku angan2 kan sekarang ni.... Bukan niat dihati untuk lepaskan tangan dan ringankan beban.... Cuma mahu mereka melalui satu anjakan paradigma.... perubahan yang mampu membawa sejuta kebaikan kepada mereka... Bagi aku.... sampai bila mahu mengharapkan orang lain melaksanakan semuanya untuk diri mereka? Hakikatnya diri sendiri langsung tak tahu apa2..... Bukan niat mahu memperlekehkan mahupun mempersendakan mereka...Aku sendiri pun masih merangkak dan bertatih..... Rasanya sudah tiba masa mereka mengalami satu perubahan yang positif.... Jangan kata tiada kemudahan.... Kemudahan ada tersedia.... jangan kata buta IT..... OOhhh.... Duk main game pandai plak yer...... Rasanya perlu ada tunjang yang membawa perubahan ini.... hapuskan tradisi lama yang suka mengharapkan orang lain siap sedia dan laksanakan itu ini.....

Namun adakah ianya akan terus kekal menjadi angan2 aku atau pun menjadi satu realiti suatu hari nanti? Hulurkan tangan Ringankan beban.....

No comments: